Bár az Audi Forma-1-es csapata még egyetlen tesztkört sem teljesített a 2026-os debütálás előtt, a német gyártó már leállította a 2026-os erőforrás-fejlesztést, és már a 2027-es, illetve 2028-as szezonra összpontosít.
A The Drive tudósítójának a Neuburgban található, frissen kibővített Audi Sport központban erősítették ezt meg.
A 430 fős létesítmény gyártja az új F1-es motor belső égésű és elektromos komponenseit, ám az első évre szánt fejlesztés gyakorlatilag kész.
„A 2026-os erőforrás fejlesztése befejeződött, és már a 2027-re és 2028-ra koncentrálunk” – mondta Stefan Dreyer, az Audi F1 technikai igazgatója.
Hozzátette, hogy a munkát nehezítti, hogy a Saubertől örökölt autó és a Ferrari-motor közötti információmegosztás gyakorlatilag nem létezik.
A hajtáslánc szellemi tulajdona teljes mértékben a Ferrarié, tehát ahogy a Sauber, úgy nyilvánvalóan az Audi sem fér hozzá a jelenlegi adatokhoz.
A valós tesztkilométerek hiánya miatt a mérnökök egyelőre szimulátoros vizsgálatokra hagyatkoznak, majd a januári spanyol és februári bahreini teszteken gyorsított ütemben dolgoznak majd tovább.
Mivel a fejlesztés lezárult, a Neuburgban működő csapat jelenleg az alkatrészek gyártására összpontosít, hogy elegendő készlet álljon rendelkezésre a 2026-os, hosszú F1-es szezon előtt.
A The Drive beszámolója szerint az Audi új F1-es létesítményei elsőrangúak, a gyártó pedig jelentős összegeket költött az infrastruktúrára. Bár pontos számot nem árultak el, Jürgen Rittersberger, az Audi pénzügyi vezetője háromjegyű milliós összegről beszélt – igaz, később a Sauber szóvivője jelezte, hogy ez nem tartalmazza a neuburgi beruházást.
Az Audi fejlesztési menetrendje illeszkedik a többi gyártóéhoz és a 2026-os homologizációs szabályokhoz, de a Sauberből épülő új gyári csapat számára ez egy mérföldkő a teljes értékű Audi F1-es szerepvállalás felé.
Az Audi szerint az F1-es pilóták kezdik élvezni a 2026-os szabályváltozást






