Már csak négy hét van hátra a 2025-ös Goodyear FIA Kamion EB idény misanói szezonnyitójáig, és a régi valamint új csapatok a csehországi Autodrom Mostban vettek részt a az év első közös tesztjén.
A paddock tele volt, visszatérő pilóták, friss gépek és új arcok voltak a mezőnyben, mindannyian értékes pályaidőt kaptak, és első pillantást vethettek arra, hogy mi vár rájuk az idei szezonban. A regnáló bajnok Kiss Norbert Balu Juniorral érkezett, a 2025-ös szezonra épített teljesen új versenykamionjával. Bár a csapatnak volt pár korai problémája, amit ki kellett javítania, a hangulat pozitív maradt. Kiss így magyarázta ezt:
„Az első napunk elég jól sikerült. Volt néhány problémánk, de a legfontosabbakat sikerült hamar kijavítanunk. A köridők már az első napon is erősek voltak, a második napon pedig tovább javultak. Nincs nagy koncepcióváltás a tavalyi évünkhöz képest, csak próbáltunk csiszolni és javítani pár dolgon.”
A Hahn Racing Lukas és Jochen Hahnt is bevetette, Jochen pedig egy teljesen új kamiont hozott az első igazi éles tesztjére. A csapat a beállítási és teljesítménytesztekre összpontosított, és összességében biztató eredményekről és eredményes programról számoltak be.
Sascha Lenz szintén egy új konstrukcióval volt a pályán, és nagyon dicsérte a csapata szezonon kívüli erőfeszítéseit. A tesztelés jól sikerült az alakulatnak, és Sascha mosollyal az arcán optimista volt azzal kapcsolatban, hogy mi vár rá az idényben.
A Tankpool24 Racing versenyzője, Steffen Faas jelentős változást eszközölt, a csapat megbízható Scaniáját egy Freightlinerre cserélte. A teszt arról szólt, hogy megbarátkozzon az új versenykamionjával, és felfedezze annak képességeit. Az istálló túljutott néhány kezdeti gyermekbetegségen, és értékes adatokat gyűjtött a motor teljesítményéről.
A Ruppert Racing idén újonnan csatlakozott a mezőnyhöz, Christian Ruppert ül Sascha Lenz korábbi kamionjának a volánja mögött. A csapat az első teszt alatt szembesült pár kisebb problémával. Most már azonban szilárd alapokkal és egy jó kiindulóponttal távoztak az előttük álló szezonra.
Clemens Hecker is jelen volt, kihasználva a pályán töltött időt a beállításaik finomhangolására. A Team Schwabentruck-os Steffi Halm egy másik ismerős név, aki értékes köröket tett meg, és a versenykamionja teljesítményének javítására összpontosított.
A brit versenyzők, John Newell és Mark Taylor is részt vettek ezen a teszten, hogy adatokat és önbizalmat gyűjtsenek az idény előtt. Bradley Smith és a Don’t Touch Racing szintén a pályán volt, és folyamatosan dolgoztak a teszt tervüknek megfelelően.
A T Sport Bernau és Antonio Albacete, valamint a spanyol Luis Recuenco is próbára tették a továbbfejlesztett 2024-es kamionjaikat. Mindketten lendületbe jöttek egy újabb versenyképes szezonra.
Végül a paddockban köszöntötték újra René Reinert, aki 2025-ben tér vissza a rajtrácsra. Reinert idén Kiss Norbert bajnokságot nyerő gépével fog versenyezni, és a teszt értékes lehetőséget kínált neki, hogy a teljes szezonos visszatérése előtt újra felvegye a ritmust.
Új versenykamionnal vág neki a szezonnak a Révész Racing, és új csapattárs is lesz!