Charles Leclerc és Carlos Sainz csalódottan magyarázta a Ferrari siralmas teljesítményét a Kanadai Nagydíj kvalifikációja után.
A legutóbbi monacói győzelem után a Ferrari magabiztosan érkezett Montrealba, de a reményteli hangulat a kvalifikáción szertefoszlott és tanácstalanságba csapott át.
A Ferrari egyik autóját sem tudta a top10-be juttatni a kvalifikáción, mivel Leclerc és Sainz a 11. és 12. hellyel nem jutottak be a Q3-ba.
„Mindent felül fogunk vizsgálni” – mondta Leclerc a Sky F1-nek. „Nyilvánvalóan nem örülünk, hogy kiestünk a Q2-ben, és meg fogjuk vizsgálni.”
„Azt hiszem, a legnagyobb probléma az volt, hogy nagyon lassúak voltunk. Minden alkalommal, amikor száraz körülmények voltak, sehol sem voltunk ezen a hétvégén, és ezt meg kell vizsgálnunk.”
„Ezt még nem értjük. Utána kell néznünk, mert az FP3 óta sehol sem voltunk.”
„Ó, rosszul érzem magam” – felelte Leclerc arra a kérdésre, hogy másmilyennek érzi-e a most az autót, mint legutóbb Monacóban. „Egyszerűen rosszul érzem magam. Egyáltalán nincs tapadás, és a gumikat sosem éreztem késznek. Ez a legnagyobb probléma.”
A Ferrari mindkét pilótája az egyetlen szett új lágy gumit használta a Q2 elején, mivel a csapat arra számított, hogy az etap későbbi szakaszában esni fog az eső.
Ez azonban nem így lett, így Leclerc és Sainz a használt lágy gumikon volt kénytelen folytatni.
„Azt hiszem, ha mindent tökéletesen csináltunk volna az új gumiabroncsok bevetésével a Q2 végén és nem az elején, valamint egy tisztább utolsó kanyarral, talán a Q3 is lehetséges lett volna ma” – mondta Sainz.
„De a valóság az, hogy ma minden ponton túl szoros volt a helyzet, és ez azt jelentette, hogy amint nem csinálsz mindent tökéletesen, már a Q2-ben kiesel, ami nem az a hely, ahol a Ferrari lenni akar.”
„Amikor nem csinálod ezeket a dolgokat tökéletesen, és nincs gyors autód, akkor elkapnk.”
„A tempó tegnap mindkét körülmény esetény, vizes és száraz pályán is rendben volt” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur a Sky Sports F1-nek.
„De ma reggeltől egy kicsit jobban küzdöttünk azzal, hogy működésbe hozzuk a gumikat az 1-es kanyarra, mert az 1-es kanyarban keletkezik a lemaradásunk több, mint 50 százaléka.”
„Szoros a helyzet. A nap végén Perez a 16. helyen áll, és egy-két tizeddel ki lehet esni. Carlos három tizeddel gyorsabb volt Charlesnál az utolsó kanyarban [mielőtt] hibázott. Ez van, de örülnünk kell annak, hogy ilyen szoros a küzdelem.”
„Az viszont biztos, hogy amikor 11. és 12. vagy, nem vagy boldog.”