A világbajnok csapat karácsony előtt vetette alá az első 2024-es vázát a dinamikus homlokegyenest homologizációs tesztnek Cranfieldben, de a Red Bull orra nem nyelte el megfelelően az energiát, ami így a karosszériában is kárt okozott volna.
Milton Keynes-ben most azon dolgoztak, hogy az RB20-ast kikönnyítsék és még jobban a súlyhatárhoz közelítsék. A tesztet megismétlik egy további karbon réteggel, de az FIA által elrendelt gyárbezárás miatt az autó időzítését újra kell gondolni. A hír nagy kíváncsiságra adhat okot ezen fázisban, amikor az FIA szabályzat érvényben van. Ez azt jelenti, hogy az F1-es csapatok munkatársai szabadságon vannak, a gyárak pedig legalább az új év kezdetéig zárva vannak. A Red Bull pedig állítólag megbukott a frontális törésteszten a régóta várt RB20-as első példányával.
Az együléses versenyautó a rendkívüli RB19-es figyelemreméltó továbbfejlesztése lenne. elődjével Max Verstappen megnyerte harmadik pilóta-világbajnoki címét. A Milton Keynes-i csapat pedig 22 nagydíjon 21 sikert felsorakoztató konstruktőrök bajnoki címét gyűjtötte be.
A Red Bull tehát nem kapta meg a Nemzetközi Szövetségtől a homologizációs matricát a karosszériájára. Karácsony előtt megsemmisült a Cranfieldben zajló törésteszteken. Itt minden brit csapat dinamikai teszteknek veti alá az új autóját. Azt még nem tudni, hogy ez a „baleset” hátráltatja-e a világbajnok csapat menetrendjét. Eredetileg február 10-e körül tűzték volna ki az autó bemutatását: a pontos dátumot még nem tették hivatalossá, és a negatív törésteszt eredményétől függhet ez.
A Red Bullnak nem idegenek az ilyen problémák. A cég „filozófiája” az, hogy a végletekig feszegetik a határokat. Kockáztatják, hogy nem mennek át a frontális teszten, hogy a lehető legkönnyebb orr és váz legyen. Gyakran csak egy karbonréteg hozzáadásával teljesítik az FIA biztonsági határértékeit, hogy egy heves frontális ütközés esetén elnyeljék az energiát.
A spekulációk szerint elképzelhető, hogy a súlygyarapítás érdekében az RB20-as orra rövidebb, vagy üregesebb lesz, tekintve, hogy a világbajnok autó még a 798 kg-os határérték felett volt, Adrian Newey pedig a határérték alá akar menni a Milton Keynes-i új alkotásával. Nyilván a világbajnok csapat már megtette az ellenlépéseket, de a tevékenység leállítása azzal a kockázattal jár, hogy ez az autó jóváhagyására is kihatással lesz. A 2-es számú alváznak is hamarosan homologizációra kell mennie: a többi csapat pedig csak reménykedhet, hogy a Pierre Waché által irányított tökéletes rendszerben is lehetnek… repedések.
A Red Bull lecseréli 2027-re a hidegháború óta működő szélcsatornáját