Az, hogy Marc Márquez csak egyéves szerződést kötött a Gresinivel, felveti azt a kérdést, hogy a spanyol hol folytatja majd pályafutását. Az elméletek szárnyalnak, egyesek, mint Ricard Jové, azt mondják, hogy egy új csapatnál, például az MV Agustánál fog kikötni.
A valóság az, hogy a nyolcszoros világbajnok nem szenved hiányt, és nem is fog hiányt szenvedni a lehetőségekből. Van egy lehetséges B terv, amit a cerverai versenyzője fontolgat, ez pedig az, hogy marad a Gresini Racingnél abban az esetben, ha egy Ducati GP25-öst kap a jövő évre, mint a gyári versenyzők.
Fermín Aldeguer érkezése azonban megkeverheti a kártyákat. Jorge Martín már azon van, hogy kirepüljön a szatellit csapatot biztosító Ducati-fészekből. Vagy a gyári Ducati, vagy egy másik márkához való átigazolás; neki mindegy. Tény, hogy a helyére Fermín Aldeguer kerül.
Az olasz források azonban azt állítják, hogy a motorfelállás megközelítése nem lesz ugyanaz 2025-ben. A Pramac elveszítheti az egyik gyári motorját, önként, hiszen szerződéssel rendelkeznek, és az a motor egy másik csapathoz kerülhet. Ami akár Marc Márquezé is lehetne.
Miért akarna a Pramac elveszíteni egy gyári motort? Kevesebb pénzbe kerülne egy nem gyári motor fenntartása. Másrészt, és mindenekelőtt a Ducati érdeke, hogy megtartson egy olyan született harcost, mint Marc Márquez. Ha a Ducati úgy tárgyalja ki azt a szerződést, hogy ugyan nem a gyári csapatban, de gyári specifikációkkal ellátott 2025-ös gépet tesz Márquez alá, az a legésszerűbb megoldás.