Motorsportol.hu
2025. november 2, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Az F1-esek a Concorde-egyezményben tiltanák meg új csapat érkezését

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.04.16.
Az F1-esek a Concorde-egyezményben tiltanák meg új csapat érkezését

Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

A 10 jelenlegi Forma-1-es csapat állítólag azt szeretné, ha a hamarosan megújításra kerülő Concorde-egyezményben 12-ről 10-re csökkentenék a mezőny csapatainak maximális létszámát.

Bár most 10 csapat szerepel a rajtrácson, a jelenlegi feltételek szerint ez a szám akár 12 is lehetne. Az FIA-t, a tavalyi év elején pályázatot írt ki, hogy egy vagy két új csapatot vonzzon be az F1-be.

Ez is érdekelhet

Häkkinen őszintén Schumacherről és a trükközéseikről

Häkkinen őszintén Schumacherről és a trükközéseikről

2025.11.02.
Rali-világbajnokból F1-es reménység? Rovanperä megkezdte az átállást

Rali-világbajnokból F1-es reménység? Rovanperä megkezdte az átállást

2025.11.02.

Az Andretti volt az egyetlen pályázó, amely jelentkezését jóváhagyta az FIA, de a Formula One Managementtől (FOM) nem kapott zöld utat a 2025-ös belépésre.

Mivel az F1 értéke nő, és ezzel együtt a csapatok értéke is, a következő Concorde-egyezményben – melyben a kereskedelmi feltételeket a 2026-tól 2030-ig tartó időszakra vonatkozóan rögzítik – azt szorgalmazzák állítsák le a rajtrács növekedését. Mivel az „hígítaná” az anyagiakat, hiszen több csapat esetén több felé osztanák a csapatoknak járó kereskedelmi bevételeket.

Joe Saward tudósító úgy tudja, hogy mind az F1, mind a benne lévő csapatok szeretnék 10 lenne a résztvevő csapatok maximális száma. Ez egyben azt is jelentené, hogy egy új belépő csak akkor vehetne részt, ha megvásárol egy már meglévő csapatot.

Amióta a Liberty Media 2017-ben felvásárolta a Forma-1 anyagilag szárnyal, így érthető, hogy a jelenlegi csapatok nem szeretnének jobban osztozkodni.

A 2020-as Covid-járvány idején elszenvedett pénzügyi gondok óta a 10 jelenlegi F1-es csapat jelenleg 1 milliárd font körnéykére értékelhető. Legalábbis a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown szerint.

Ha a sorozatba beengedett csapatok számát nem sikerül a jövőben maximalizálni, akkor több mint valószínű, hogy a leendő csapatoknak fizetendő hígulás elleni díj a kezdeti 200 millió dollárról az egekbe szökik.

A Saward által említett másik lehetséges vitás pont a csapatok tulajdonosi struktúráját érinti. Arról beszélnek, hogy a sorozat érdekeit az szolgálná, ha minden csapat független tulajdonban lenne.

Így például a Red Bull anyavállalat nem lehetne a Red Bull Racing és a faenzai székhelyű RB tulajdonosa is. Ezt a fajta struktúrát az elmúlt időszakban többen is kritizálták, többek között a McLaren vezérigazgatója Zak Brown.

A McLaren vezérigazgatója még odáig is elment, hogy a Red Bull esetében a két csapat tulajdonlása „a sportág tisztességével ellentétes”.

A következő, 2026-tól 2030-ig érvényes Concorde-egyezményt alkotó új kereskedelmi megállapodásokat még a jövő év vége előtt alá kell írni.

Andretti bizonygatja erejét: Új létesítményét nyitott Silverstone-ban

Tags: Concorde EgyezményF1Forma-1
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Jogos volt Hamilton mexikói 10 mp-es büntetése?
434 Szavazat · 434 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Wolff: Egy őrült elvette az F1 legnagyobb bajnokának rekordját

    Wolff: Egy őrült elvette az F1 legnagyobb bajnokának rekordját

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Newey megnevezte a két legjobb F1-es pilótát, akikkel valaha is együtt dolgozott

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa újabb bombát robbantott: a Ferrari megtiltotta neki, hogy Alonsóról nyilatkozzon

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az FIA rögtön megdöbbentő kijelentéssel nyit a Massa által indított bírósági eljárás kezdetén

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa ha bukik a héten az F1-es bírósági ügyében, anyagi válságba is kerülhet

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.