Motorsportol.hu
2025. szeptember 17, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Micsoda? Légkondicionáló a Forma-1-es autókba? Ez a terv!

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.07.20.
Micsoda? Légkondicionáló a Forma-1-es autókba? Ez a terv!

Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

A légkondicionáló rendszerek egyszerűsített változatának F1-es autóban való alkalmazását tesztelik, számolt be róla az Autosport.com.

Bár az F1-es versenyzők megszokták, hogy a versenyautóban forróság van, és az sem újdonság, hogy egyes versenyhelyszíneken, mint például a Hungaroringen rendszerint nagyobb a hőség, mint máshol, mind tapasztaljuk, hogy ezek a nyári hőség évről évre fokozódik és egyre fullasztóbb.

Ez is érdekelhet

Hamilton a rajongóit buzdítja Gáza kapcsán: „Nem állhatunk tétlenül”

Hamilton a rajongóit buzdítja Gáza kapcsán: „Nem állhatunk tétlenül”

2025.09.17.
Kentucky lelke a Forma–1-ben: Érkezik a Jim Beam a Forma-1-be

Kentucky lelke a Forma–1-ben: Érkezik a Jim Beam a Forma-1-be

2025.09.17.

Az FIA által az F1-es versenyzők egészségének extrém hőségben történő értékelésének részeként valamiféle klímaberendezés alkalmazásán fáradozik.

Amikor a katari pálya tavaly visszatért az F1-es naptárba, annak október eleji időpontja azt eredményezte, hogy még éjszaka sem csökkent 31°C alá a hőmérséklet. Ez több versenyzőnek is fizikai problémákat okozott az 58 körös versenyen. A Williams versenyzője, Logan Sargeant hőgutával küzdött, az Alpine-os Esteban Ocon a sisakjába hányt, az Aston Martin versenyzője, Lance Stroll pedig egy rövid időre elájult.

Ezt követően az FIA az összes csapattal konzultálva vizsgálatot indított a történtek kivizsgálására.

Jelenleg a Magyar Nagydíjon szerencséjük van a versenyzőknek, hogy a legnagyobb hőhullámot épp magunk mögött hagytuk, és egy árnyalattal talán jobb lesz a helyzet, mint Katarban volt. De nem biztos, hogy ez a következő években is így lesz.

Az Autosport információi szerint a Holland Nagydíjtól kezdve egy kísérleti rendszert szerelnek fel az egyik autóra, hogy teszteljék az FIA által kutatott, a pilótafülkében történő közvetlen léghűtés módszerét.

Úgy tudni, hogy a hagyományos légkondicionálóktól eltérően azonban ez a rendszer több kisebb szerkezet formájában van elhelyezve a pilótafülke és az azt körülvevő karosszéria körül, hogy a hűtött levegőt a versenyzőhöz vezesse.

A zandvoorti kísérletet a következő versenyeken végzett további tesztek követik majd, és ha ezek mind sikeresnek bizonyulnak, az FIA kötelezően be fogja vezetni a rendszert. Alkalmazása azonban csak akkor lesz kötelező, ha az időjárás, a hőség megkívánja.

Az FIA ezen kívül várhatóan arra kényszeríti majd a csapatokat, hogy kánikula esetén olyan orrkúpkialakítást alkalmazzanak, amelyen felső légbeömlő nyílás is található.

Az Autosport úgy tudja, hogy ilyen esetben engedélyezik csapatoknak, hogy egyes pilótafülke-elemeket eltávolítsanak az autóból, hogy azokat lehűtsék az autó használata előtt.

Tags: F1Forma-1hőségidőjáráslégkondicionáló
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Szerinted melyik F1-es motorgyártó erőforrása lesz a legjobb 2026-ban?
70 Szavazat · 70 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.
Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

2025.09.02.
Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.

TOP 5

  • Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen: akik a Ferrariba vágynak, elkövetnek egy hibát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Monzában a Tifosi kijelentette, hogy kit szeretnének vörösben látni?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Christian Horner reagált a Red Bull monzai sikerére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Brown nyilatkozott végre a McLaren ellentmondásos monzai cseréjéről

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu