Motorsportol.hu
2025. november 16, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Micsoda? Légkondicionáló a Forma-1-es autókba? Ez a terv!

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.07.20.
Micsoda? Légkondicionáló a Forma-1-es autókba? Ez a terv!

Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

A légkondicionáló rendszerek egyszerűsített változatának F1-es autóban való alkalmazását tesztelik, számolt be róla az Autosport.com.

Bár az F1-es versenyzők megszokták, hogy a versenyautóban forróság van, és az sem újdonság, hogy egyes versenyhelyszíneken, mint például a Hungaroringen rendszerint nagyobb a hőség, mint máshol, mind tapasztaljuk, hogy ezek a nyári hőség évről évre fokozódik és egyre fullasztóbb.

Ez is érdekelhet

Bottas felfedte, hogy kinek a bajnoki címéért szurkol idén

Bottas felfedte, hogy kinek a bajnoki címéért szurkol idén

2025.11.16.
Verstappen meglepő tanácsot adott az F1-be vágyó tinédzsereknek

Verstappen meglepő tanácsot adott az F1-be vágyó tinédzsereknek

2025.11.15.

Az FIA által az F1-es versenyzők egészségének extrém hőségben történő értékelésének részeként valamiféle klímaberendezés alkalmazásán fáradozik.

Amikor a katari pálya tavaly visszatért az F1-es naptárba, annak október eleji időpontja azt eredményezte, hogy még éjszaka sem csökkent 31°C alá a hőmérséklet. Ez több versenyzőnek is fizikai problémákat okozott az 58 körös versenyen. A Williams versenyzője, Logan Sargeant hőgutával küzdött, az Alpine-os Esteban Ocon a sisakjába hányt, az Aston Martin versenyzője, Lance Stroll pedig egy rövid időre elájult.

Ezt követően az FIA az összes csapattal konzultálva vizsgálatot indított a történtek kivizsgálására.

Jelenleg a Magyar Nagydíjon szerencséjük van a versenyzőknek, hogy a legnagyobb hőhullámot épp magunk mögött hagytuk, és egy árnyalattal talán jobb lesz a helyzet, mint Katarban volt. De nem biztos, hogy ez a következő években is így lesz.

Az Autosport információi szerint a Holland Nagydíjtól kezdve egy kísérleti rendszert szerelnek fel az egyik autóra, hogy teszteljék az FIA által kutatott, a pilótafülkében történő közvetlen léghűtés módszerét.

Úgy tudni, hogy a hagyományos légkondicionálóktól eltérően azonban ez a rendszer több kisebb szerkezet formájában van elhelyezve a pilótafülke és az azt körülvevő karosszéria körül, hogy a hűtött levegőt a versenyzőhöz vezesse.

A zandvoorti kísérletet a következő versenyeken végzett további tesztek követik majd, és ha ezek mind sikeresnek bizonyulnak, az FIA kötelezően be fogja vezetni a rendszert. Alkalmazása azonban csak akkor lesz kötelező, ha az időjárás, a hőség megkívánja.

Az FIA ezen kívül várhatóan arra kényszeríti majd a csapatokat, hogy kánikula esetén olyan orrkúpkialakítást alkalmazzanak, amelyen felső légbeömlő nyílás is található.

Az Autosport úgy tudja, hogy ilyen esetben engedélyezik csapatoknak, hogy egyes pilótafülke-elemeket eltávolítsanak az autóból, hogy azokat lehűtsék az autó használata előtt.

Tags: F1Forma-1hőségidőjáráslégkondicionáló
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Szerinted túl sokat, vagy túl keveset mutatnak az F1-es közvetítésekben pályán kívüli dolgokat (celebek, barátnők, stb.)?
73 Szavazat · 73 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Webber egyértelműen megfogalmazta, hogyan előzte vissza Norris Piastrit

    Webber egyértelműen megfogalmazta, hogyan előzte vissza Norris Piastrit

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Norris Brazíliában is hallgathatta a füttykoncertet, Montoya már sejti, hogy miért

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ez a két F1-csapat esélyes, hogy küzdjenek a 2026-os bajnoki címért

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Két csapat is komolyan fontolgatja Verstappen leigazolását

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclerc jövője kétségessé válik, amennyiben nem teljesít a Ferrari

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.